Menu Zamknij

Zupa krem z porów z mlekiem kokosowym

Krem z porów z mlekiem kokosowym to jedna z moich ulubionych zup. Uwielbiam pora do tego stopnia, że nigdy nie wyrzucam jego zielonej części, która przecież też jest jadalna. W tym wypadku jednak, zieloną część wykorzystałem do ugotowania rosołu.

Składniki na krem z porów:

  • 1 cebula
  • 1 marchewka
  • 3 pory
  • kawałek selera
  • 1 cebula
  • pół puszki mleka kokosowego
  • olej do smażenia lub smalec
  • ziele angielskie
  • liść laurowy
  • pieprz czarny mielony oraz sól
krem z porów z mlekiem kokosowym

Przygotowanie:

  1. Krem z porów warto zacząć od obrania marchewki, pietruszki i selera. Pora kroimy na pół i dokładnie myjemy, ponieważ lubi w nim zalegać piasek.
  2. Do garnka wlewamy 750 ml wody (3 szklanki) i doprowadzamy do wrzenia.
  3. Wrzucamy marchewkę, pietruszkę, kawałek selera oraz zielone części pora. Dodajemy także kilka kulek ziela angielskiego oraz 3-4 liście laurowe. Całość gotujemy pod przykryciem na wolnym ogniu przez około 30 minut.
  4. Cebulę oraz białą część pora kroimy w piórka.
  5. Na patelni rozpuszczamy łyżkę oleju lub smalcu, a następnie dodajemy cebulę i pora. Podsmażamy, aby warzywa zmiękły i uważamy, żeby ich nie przypalić.
  6. Po 30 minutach gotowania warzyw, wyciągamy je z garnka razem z zielem angielskim i liściem laurowym – nie chcemy tego blendować.
  7. Do garnka z wodą po gotowaniu warzyw, wrzucamy przesmażonego pora i cebulę. Całość doprowadzamy do wrzenia i gotujemy na wolnym ogniu przez około 30 minut. W między czasie solimy i pieprzymy.
  8. Kiedy cebula i por są już miękkie, przechodzimy do blendowania. Warzywa należy dokładnie zmiskować. Sprawdzamy także, czy krem z porów jest wystarczająco dobrze przyprawiony. Jeżeli nie, dodajemy pieprz i sól.
  9. Do zupy dodajemy pół puszki mleka kokosowego i całość ponownie blendujemy.

Zupę podałem z dodatkiem jogurtu koziego, szczypiorku, pestek dyni oraz drobno pokrojonej kapusty pekińskiej. Krem z porów możecie podawać także z ryżem lub makaronem. Zupa jest jednak na tyle gęsta i dobra, że obejdzie się bez tego typu dodatków.

A co na deser? 🙂

Zapraszam do działu przepisy kulinarne, gdzie regularnie publikuję moje przepisy na zdrowe desery i smaczne dnia. Tym razem na deser proponuję placki z kaszy jaglanej i twarogu.

Powiązane Wpisy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *