Menu Zamknij

Czy kasza jaglana jest dobra na odchudzanie?

Kasza jaglana na wiele lat została skutecznie wyparta z polskich kuchni na rzecz ryżu i makaronu. Wraz ze wzrostem świadomości społeczeństwa i potrzebą zdrowego odżywiania, kasza jaglana została ponownie ugoszczona na polskich stołach i do kilku lat cieszy się niezmienną popularnością, co jest niezwykle pozytywnym faktem. Jest przecież niskokaloryczna, ma wiele składników odżywczych, a dodatkowo nie zawiera glutenu. Jeżeli chcesz wiedzieć, jaki wpływ ma kasza jaglana na odchudzanie, koniecznie przeczytaj ten artykuł.

kasza jaglana

Kasza jaglana – co to jest?

Kasza jaglana pozyskiwana jest z łuskanego ziarna prosa. Każde ziarno jest koloru żółtego, a wielkością dorównuje główce od szpilki. W kraju nad Wisłą kaszę tę często określa się mianem “polskie złoto”.

Kasza jaglana uznawana jest za pełne ziarno, a jak wiadomo – spożywanie pokarmów zawierających pełne ziarna ma mnóstwo korzyści zdrowotnych. Zalecane jest to szczególnie w dietach odchudzających oraz w celu zapobiegania chorobom serca i otyłości. Jeśli chodzi o nadwagę, kasza jaglana na odchudzanie sprawdzi się równie dobrze!

Kasza jaglana na odchudzanie

Kasza jaglana jest źródłem błonnika, którego obecność w diecie przyczynia się do poprawy efektów odchudzania.

Badania przeprowadzone w 2003 r. pokazują, że kobiety, które spożywały więcej pełnych ziaren, ważyły mniej w porównaniu do kobiet, które tychże ziaren spożywały mniej. Wynika z tego jasno, że włączenie do jadłospisu pokarmów zawierających pełne ziarna, wiąże z mniejszym prawdopodobieństwem wystąpienia otyłości, aniżeli w przypadku konsumowania ziaren rafinowanych.

Warto zastępować chleb produkowany w oparciu o białą mąkę np. chlebem przygotowanym z ziarna prosa.

Jak można stosować kaszę jaglaną na odchudzanie? To jeden z tych rodzajów kasz, który doskonale łączy się z wieloma produktami zarówno wytrawnie, jak i na słodko. Poniżej przykłady, czyli moje autorskie przepisy.

Jak ugotować kaszę jaglaną?

Wiele osób, które chcą stosować kaszę jaglaną na odchudzanie uważa, że jej gotowanie wymaga sporo zachodu. Nic bardziej mylnego! Przygotowanie kaszy jaglanej do spożycia jest niezwykle łatwe, a oto jak w kilku krokach zrobić to prawidłowo:

  1. Odmierz jedną szklankę suchej kaszy jaglanej i wsyp na sitko.
  2. Przelej kaszę wodą na zmianę – raz zimną i raz wrzącą.
  3. Wsyp kaszę do garnka i dodaj wody w proporcji 2:1, tj. dwie szklanki wody na szklankę kaszy.
  4. Doprowadź kaszę do wrzenia i gotuj na bardzo wolnym ogniu przez ok. 15 minut do momentu, gdy kasza będzie miękka.

W trakcie gotowania kaszy jaglanej, na jej powierzchni powinny utworzyć się małe dziurki ułatwiające odchodzenie pary. Pamiętaj, żeby gotować kaszę jaglaną pod przykryciem i nie mieszać jej w trakcie. Po ugotowaniu pozostaw przykrytą do wystudzenia.

Odchudzanie na śniadanie i nie tylko!

Kaszę jaglaną na odchudzanie możesz jeść w dowolny sposób, który przypadnie Ci do gustu. Szczególnie polecane kombinacje: na mleku, na słodko oraz z warzywami. Kasza jaglana sprawdzi się doskonale zarówno w wersji śniadaniowej, jak i na przyjęciach, np. ze szpinakiem i łososiem. Możliwości jest wiele, a jeśli brakuje Ci inspiracji, zajrzyj do działu przepisy kulinarne, gdzie znajdziesz wiele moich autorskich przepisów na dania z kaszą jaglaną. Wiem, że kasza jaglana na odchudzanie to doskonały pomysł, gdyż sam stosuję ją z bardzo dobrymi efektami!

Podobne wpisy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.